woensdag 24 juli 2013

Vakantie update 1

Onze zomerstop begon niet bepaald rustig, eerst moesten we nog alle openstaande bestellingen verwerken. Maar daarna hebben we de tent gepakt en zijn we richting het prachtige eiland Texel gegaan. We hebben genoten van het weer, de sfeer, de rust en elkaar. Nu zijn we weer terug en kunnen we terugblikken op een geweldige vakantie.

Ons motto was, relaxen! En dat hebben we dan ook gedaan. Zelf wilde ik dit keer eens geen handwerkspul mee, maar toch begon het weer te kriebelen . Ik heb het geen twee avonden volgehouden!  Vakantievreugde, daar raak je gewoon geïnspireerd van ;-)

Maar ja, ik had niets meegenomen qua handwerk. Dus toch maar even naar het  leuke winkeltje in Den Burg, de Witte Engel en daar wat kleine lapjes vilt gehaald. Garen en naalden heb ik bij de Action gehaald. Haha, normaal gesproken ben ik zo'n pietje precies ik welk merk garen en naalden ik gebruik, maar goed, het was vakantie....

En dan lekker s'avonds onder het genot van een rose'tje aan het werk! Het is een verzameling geworden van waar wij aan denken bij Texel.

De eerste vraag die Sophie stelde aan boord van de veerboot was of zeemeerminnen ook bij Texel zwommen. Onze Sophie gelooft namelijk heilig in het  bestaan van zeemeerminnen. Dus op de heen weg hebben we goed in het water gekeken of we er eentje zagen. En ja hoor, Sophie dacht dat ze iets zag in de verte.

En dan heerlijk door het landschap fietsend zagen we de schaapjes staan. De schapen horen echt bij Texel. En daarnaast, zij zijn natuurlijk de leverancier van een grote passie, vilt! Hoera voor het schaap!

Die zeemeeuwen zijn behoorlijk groot en best indrukwekkend. Op de boot hebben we ze stiekem wat brood gegeven. Erg leuk om te zien wat voor acrobatische kunsten ze laten zien in de lucht om dat brood te bemachtigen.

Wel vroegen we ons af waarom onze kids de eerst volgende ochtend tijdens  het ontbijt zo angstvallig het brood op hun bord aan beschermen waren. Totdat Thijs 'zoek dekking!' riep, werd  ons al gauw duidelijk dat de kids de meeuwen in de lucht in de gaten hielden. Ze waren bang dat hun lekkere stokbroodje op hun bord gepikt zou worden, haha!

Omdat  het weer zo geweldig was zijn we vaak naar het strand geweest. Sophie was erg druk met het zoeken naar mooie schelpjes. Het liefst een schelpje met een gaatje erin, zodat ze aan een ketting geregen konden worden. En Thijs had grote interesse in kwallen, krabbetjes en ander zeekriebelspul, brrrrr...

We waren er al eerder geweest . Maar toch ook deze vakantie moest hij weer gezien worden door ons, de vuurtoren! Het strand is daar prachtig, maar ook de vuurtoren zelf.  In de vuurtoren was er veel te lezen over de geschiedenis en de bijbehorende kogelgaten, dit vond Thijs natuurlijk zeer interessant.

Aan het einde van de vakantie hebben we een cruisetocht gemaakt naar de haven van Den Helder waar je van dichtbij de Nederlandse marinevloot kon bekijken. Met name de mannen vonden dit erg interessant. Ook zijn we tijdens deze tocht richting een zandbank gevaren waar wel zo'n vijftig zeehondjes lekker lagen te luieren en te genieten  van het zonnetje. Geweldig! We hebben gezwaaid  naar ze en zacht 'tot volgend jaar' geroepen ;-).

Nu we weer terug zijn gaan we ons verder richten op het reorganiseren van huisvolkleur. Inmiddels worden de eerste materiaalpakketten geproduceerd door onze partner en gaan wij bezig met het herschrijven van bepaalde  patronen. Ook zijn we bezig met het oriënteren binnen de markt van onze nieuwste producten. Na de zomerstop op 25 augustus zullen ook de nieuwste hartjes ontwerpen als pakket binnen de webshop worden geplaatst.

Er is nog genoeg te doen en ik heb er zin in. Ik hoop later tijdens de zomerstop nog eens een update te kunnen schrijven.

Voor diegene die nog op vakantie gaan of misschien thuis blijven wens ik een fijne tijd toe.

Liefs Kristel

11 opmerkingen:

Annette zei

WAUW!!!
Wat een prachtige post!!
Wat een mooie haakwerkjes zijn het geworden.
Super mooi vilt heb je gebruikt.. zo leuk hoe je zo speels met sprookjesvilt gewerkt heb..
Echt heel leuk gedaan dit!!
Was vast een top vakantie Kristel!1

Denise zei

Wat zijn het schattige schilderijtjes geworden, heel mooi gemaakt :-))Ik herken dat; niet stil kunnen zitten, vol met ideetjes die je meteen wilt uitvoeren.

Kleurrijke groet,
Denise

ikkus zei

Wauw, maak je dat even zonder patroon?
Of heb je hier patronen voor gebruikt?

vrg jacoline

José zei

Wat een prachtige post, krijg er energie van! Geniet nog van de vakantie verder, kijk al uit naar de nieuwe hartjesontwerpen!

Wendy's Mhaaksels zei

Wauw! Wat gaaf, een vakantiedagboek van vilten schilderijtjes met een gehaakt randje.... Goud waard!

Marie-Jeanne zei

Oh, heel mooi, wat knap. IK kijk ook al uit naar de nieuwe ontwerpen.
Gr, M-J.

Haakmuts zei

Schitterend!!!!

Vc zei

Preciosos

Karin West zei

Enig!

Effie zei

Prachtig! Toen ik vorig jaar naast je op de markt stond had ik ook van die gehaakte cirkels. Toen zei jij: daar moet je iets in doen. Zo te zien een goed idee.
Wij waren op Ameland dat was ook heerlijk!

blauwruitje zei

Wat is Texel toch een heerlijk eiland, ik ga er graag naar toe. Wat heb je mooie dingen gemaakt, helemaal Texel. Wens je dochter succes in groep 3, het gaat echt allemaal goed komen, ook met de rode stippen.